Endelig fået styr på alle kunderne

customer

Jeg har længe gået og haft problemer med at holde styr på alle mine faste og potentielle kunder, eftersom jeg ikke har haft nogle værktøjer til formålet. I starten gjorde det ikke så meget, da biksen alligevel var lille, men efterhånden som der kommer flere kunder til, så har jeg måtte erkende at notesbogen ikke er godt nok. Derfor har jeg fornyelig fået SkyView CRM system, som virkelig har gjort min dagligdag lettere.

Først troede jeg egentlig at CRM systemer kun var en dyr løsning for større virksomheder og ikke noget for mindre foretagende, men jeg har erfareret mig, at du egentlig blot betaler pr. tilknyttet, bruger eller medarbejder i systemet. Det betyder derfor også, at et CRM system kan anvendes af alle – enkeltmandsvirksomheder såvel som globale koncerner. CRM står for customer relationship management og handler i bund og grund om, at få styr på de kunder eller potentielle leads, som du har i din pipeline.

Notater, e-mails og andre væsentlige informationer er essentielle for at kunne levere den bedste ydelse eller salgsoplevelser og dermed også skabe det bedste resultat på bundlinjen. Derfor er et CRM system fordelagtigt, da mange af dets funktioner kan hjælpe med at håndtere disse opgaver.

Styr på alle noter

For hver kunde jeg har, får jeg noteret al form for kommunikation ned i systemet. Det betyder at jeg gemmer vigtige informationer fra e-mails, dokumenter og andre aftaler, så jeg altid kan tilgå dem. Det er vigtigt, da jeg har mange bolde i luften, og derfor kan jeg måske glemme nogle væsentlige ting, som i sidste ende kan skade kunderelationen.

Hvis andre skal overtage kunden eller have dialog med dem, vil de også den vej igennem få adgang til al viden omkring den enkelte kunde. Det er super smart, da det vil spare min tid ifm. at informere vedkommende.

Let at planlægge min dag

Efter jeg fik SkyView CRM, er det også blevet lettere at planlægge mine opgaver. Jeg kan nemt danne mig et overblik over alle mine opgaver og planlægge dem ud til bestemte datoer, og på den måde kommer jeg aldrig til at glemme en vigtig task. CRM systemet er derfor igen et vigtigt element til kunderelationen, da jeg på den måde ikke misser deadlines, der potentielt kan skade det kundeforhold.

Endvidere giver det mig et bedre overblik, som gør mig mere effektiv. Det giver en god følelse af at ”hakke” opgaver af løbende fremfor at springe frem og tilbage i flere forskellige opgaver.

Glemmer aldrig et lead

Salgsstyring er også blevet lettere, da jeg har et overblik over pipelinen, og de aftaler jeg har med potentielle leads. Salgsprocessen er altid lang, og ofte tager det mig flere møder eller telefonkald før jeg får en kunde i hus. Derfor er det vigtigt, at jeg også løbende får reminders, der gør at jeg følger op på de leads. Derudover kan jeg også tilgå informationer fra forrige snak, som kan give mig en opsummering af de udfordringer eller indsigelser vedkommende havde.

Alt i alt er min arbejdsproces blevet langt bedre på jobbet, og jeg kan mærke at jeg er blevet mere effektiv for hver dag der går. Det er fantastisk.